Långdistans - black magic

Idag har det varit långdistans och nu är vi helt slutkörda nästan. Vi åkte lift upp till starten och sprang sedan i ett område precis brevid backarna och även lite grann i backen. TC låg precis i slutet av en skidbacke. Tom vann idag igen och vann alltså alla distanser, bra gjort!! Jag tog mig igenom sakta men säkert och njöt faktiskt även om det var jobbigt. Idag placerade jag mig nästan i mitten av fältet (13/21 om man räknar med dom som inte slutförde, och det gör jag!), så jag är nöjd. 

Johan som fick längst av oss alla fick det lite tuft och bröt efter 16 kontroller, precis som 12st andra i hans klass också gjorde (en tredjedel av startfältet). 


En del av min bana. Sprang på 1:15000. Mellan två kontroller hade dom en lite farlig passage där man skulle ner för en brant, passera en liten Bäck och sedan upp för en brant igen. På den här passagen tog dom inte tid utan man fick gå och pusta ut lite bara det inte tog längre än fem minuter. Smart och skönt att inte behöva stressa ner för branten. 




Jag kommer i mål ;) 

Imorgon är det stafett där dom har ett slags poängsystem så att man kan bilda lag med vilka som helst i princip. För oss kör Johan första sträckan som är 3km svår, jag kör andra som är 2km medelsvår sen har vi Tom på sista sträckan som är 4km och svår. Det blir spännande! :) 


Kommentarer
Jenny

Åh, vad spännande med stafetten! Väntar på nytt inlägg! =)

2014-08-05 @ 09:19:24



Elina

Banan såg kul ut!!!

Svar: Ja det var den :)
sannaochjohan.blogg.se

2014-08-06 @ 18:17:18





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0