Happy Birthday to Johan!

Idag har Johan fyllt år! Det har vi firat med att äta god mat på en grekisk snabbmatskedja, hämtat upp mina nya skidor (Johans skidor var inte klara än) och värmt in mina nya pjäxor och sedan avslutat med att äta chokladtårta med guldstänk på framför Efterlyst. En mycket bra dag! Vi har även gjort pastasallad till matsäck för imorgon ska vi åka in till bergen och gå en liten hösttur (med mycket stigning... får se hur det går!).
 
 
Här har vi alltså mina nya "puderskidor" + bindningar + pjäxor. Atomic Century 102. När man är tjej och kort så har man inte jättemycket att välja på men det här tror jag blir hur bra som helst! Snygga är dom också! Nu har jag ju inte provat åka på dom men tror att jag kommer ha kul med dom även fast dom är 102 i midjan  och 164 cm (!!!) långa. Lite annat än mina 143 cm RC4or. Men pudret ställer ju andra krav än pisten... tur jag har ett par äkta pist-skidor som jag älskar också.
 
 
Pjäxorna är fjolårets Scarpa Gea RS som var på rea på Johans jobb i exakt min storlek!  Jag hade galet tur att dom passar mina fötter perfekt, nu värmde jag dom idag för att dom skulle formas efter mina fötter men det är knappt så det behövdes. Det klämmer inte någonstans utan dom omfamnar fötterna och benen med ett jämt tryck över allt.
 
Jag gillar designen på dom här skidorna då dom inte är allt för tjejiga. Tycker dom flesta tjejskidor (tex salomons) är aldeles för tjejiga, dom har alltid rosa och lila berg på sig och det ser bara fjantigt ut (och jag är väl den tjejigaste tjejen någonsin?). Dom här är lite coola och har i alla fall hälften blått på sig. 

Det ska bli spännande att prova!! :D Nu ska vi sova så vi orkar hika imorgon.


Kommentarer
Jenny

Nice!
Jag som snabbt hann tänka att då kan ju jag ta över dina skidor..... =) Ser fina ut!

Men vi börjar undra hur ni ska få hem allt...;)

2014-10-10 @ 19:04:41





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0