Dagens shopping (haha)

Idag har vi riktigt shoppat loss och förberett oss på framtiden. Vi tog chansen och köpte på oss massa grejer från Johans jobb, med personalrabatt, som vi kan ta hem och använda i massvis av år framöver. 


Två jättefina dunsovsäckar, min med komfort -7 grader och Johans med komfort -3 grader. Man kan kanske gissa vilken av dom som är min på bilden. (Finns inte många dunsovsäckar i Sverige som kostar under 4000kr styck). Jag har ju en sovsäck sedan tidigare men den är i syntet och börjar bli lite kall efter alla år. Kunde inte låta bli när vi fick så bra pris...! 


Sen blev det även ett tält(!!!). Ett tält som är i ungefär samma kvalitet som hillebergs näst bästa tält. Ett lätt tvåmannatält som man kan ha i alpin terräng. Skulle kostat ca 8000kr i Sverige. 


Sen köpte Johan även en vandringsryggsäck 60L, en fällkniv (med svenskt stål ;)) och en "mjuk" vattenflaska och allt detta fick vi för ca 4500kr. Svenskt pris skulle kanske vara 18k. Det tycker jag är galet så vi gjorde nog rätt i att passa på! 


Kommentarer
Andreas

Gillar era priser där borta måste jag säga. Bara liiiite avundsjuk.

2014-09-23 @ 17:13:49



Jenny

Bra shoppat!

2014-09-23 @ 20:57:36



Kristina

Jag börjar tro att ni har chartrat ett privatplan för att få hem alla era grejer :) (men absolut bra shoppat!)

Svar: Haha ja det skulle man kunna tro! Idag har Johan beställt ett par skidor också...
sannaochjohan.blogg.se

2014-09-24 @ 22:33:11





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0