Calgary Jubilations Dinner Theater

 
 
För ett tag sedan sökte jag ett jobb på en restaurang som visar en musikal samtidigt som man äter. Idag skulle jag på intervju för vad jag trodde var ett servitris-jobb men även en musikalroll i musikalen. Jag var väldigt nervös och hade tänkt alla tankar t ex som "tänk om hon ber mig sjunga någonting på en gång" eller "tänk om jag måste framföra ett teater-stycke? Jag är ju ingen teaterapa" eller det värsta "tänk om jag måste visa en danskoreografi!? Det är jag verkligen inte förberedd på, hon sa ju bara att det var en intervju...". Att stå och sjunga på scen är bland det bästa jag vet, jag älskar det. Johan tycker jag är galen och tror att jag det skulle tycka att det var så pinsamt och så skämmigt, men det är när jag sjunger som jag mår som bäst. Vissa dagar längtar jag så mycket tillbaka till att få sjunga i en kör eller att bara få sjunga själv vid ett piano!  ...Egentligen vill jag ju ha ett sjukgymnast-inriktat jobb, det är det bästa för min "karriär", men att få jobba med något som jag verkligen brinner för, det kan jag ju bara inte tacka nej till. 
 
Nu var det ju så att det här jobbet inte riktigt var som jag hade tänkt mig... Hon ville "bara" att jag skulle vara servitris med en karaktär. Jag skulle alltså inte få sjunga utan bara spela teater medan jag serverar mat. Hon erbjuder mig jobbet på en gång och jag tackar ja. Ett jobb som detta är ju bättre än inget jobb alls tänker jag! Imorgon börjar jag tränas och jag är lite nervös. Musikalen som dom spelar just nu handlar om Friends, TV-serien som jag älskar, vi ska hitta en karaktär till mig och jag hoppas det blir bra. Annars är det ju bara att säga upp sig om det inte är något för mig, eller om jag hittar något annat jobb. Det borde ju i alla fall vara roligare än ett vanligt servitris-jobb, och jag hörde att man kunde få ordentligt med dricks, speciellt så här i jultider. 
 
Någon som har förslag på en karaktär från friends som jag kan vara? En liten roll, som ingen annan redan har tagit, jag funderar på Mona (ross ex), rachels syster, Precious ...? Svårt! Undrar hur det här ska gå, som sagt, jag är ingen teaterapa, att utrycka sig när man sjunger är en helt annan sak! 
 
update - jag har kommit på den perfekta rollen till mig, får se om någon annan tagit den, jag skulle kunna vara Emma, Ross och Rachels barn. Musikalen är ju en friends reunion och utspelar sig flera år senare. Jag kan lätt spela en tonåring då jag med inget eller väldigt lite smink och klädd i rosa ser ut som ett barn i princip. 


Kommentarer
Kristina

Men det låter ju jättekul! Även om du inte får sjunga, kommer det att gå hur bra som helst! Grattis!

2013-12-05 @ 07:30:04



Emma

Grattis Sanna 😊

2013-12-05 @ 07:41:32



Lisbeth

Klart du ska prova! Det är som du säger bara att säga Nej tack om det inte känns bra.
Vilken tur att du känner karaktärerna i Friends.
Go for it!

2013-12-05 @ 09:30:19



christer hellgren

Sing sing sing all you got to is swing!

2013-12-05 @ 09:34:31



christer hellgren

Sing sing sing all you got a do is swing!

2013-12-05 @ 09:36:55



Tua

Vad roligt. Vad modig du är. Kram Tua.

Svar: Tack Tua! :)
sannaochjohan.blogg.se

2013-12-05 @ 18:01:29



Christoffer

Påtal om "teaterapa" så kan du ju alltid spela en äldre version utav Marcel =)

Svar: Hahaha jaa, det hade varit något! :)
sannaochjohan.blogg.se

2013-12-05 @ 20:10:47





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0