Julafton

Idag är det Julafton, en helt klart annorlunda Julafton än vad jag någonsin upplevt i mitt liv. Jag är van vid att vara med hela tjocka släkten hela dagen lång. Men idag har vi haft en trevlig dag, men inte riktigt lika mycket julkänsla som man är van vid... Men det är ju julafton varje år!
 
Vi började dagen med att äta lite julskinka till frukost och sedan begav vi oss till backarna! Vi hade lite otur med vädret då det var mulet... varken snöade eller var soligt. Det fanns väldigt många branta backar och det verkade verkligen vara off-pist-åkarnas paradis. Jag som mer gillar lagom branta backar som man kan dra några perfekta carving-svängar fick leta lite för att hitta mina favoriter. Men många backar fanns det!!!
 
 
En sak vi tyckte var lite märkligt var deras liftkort-system. Man fick en liten lapp som man satte fast på jackan och sedan stod det tre stycken personer som scannade av lappen manuellt vid varje lift. Lite annars jämfört med Sverige och Hemavan.
 
 
När vi kom hem från backen badade vi i bubbelpolen och sedan såg vi på Kalle Anka och öppnade paket från Holmsund! :) Sedan åkte vi och åt fin julmiddag på en Indisk restaurang... :)
 
Hoppas alla hade en bra julafton! :)
 


Kommentarer
Kristina

God fortsättning på julen till er alla tre!

Svar: Desamma desamma! :)
sannaochjohan.blogg.se

2013-12-26 @ 12:02:25





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0