Anonine

Idag har jag gjort ett bra köp! Jag har köpt tjänsten Anonine, en VPA-tjänst som gör att vi kan se på svensk tv fast vi är i Kanada. Inte riktig svensk tv men så som svt play och tv4 play. Jag kan nu se idol, hela sverige bakar och framförallt kommande vinterstudion för 30kr/månad! Nästa helg är det premiär och jag längtar, och inte nog med att det är premiär så ska även Elina åka så det kommer vara extra spännande :) 
 
Ikväll laddade jag upp med det här klippet: http://www.svt.se/sport/karlsson-summerar-vintersasongen - Ett måste att se :)! 
 
Hare bra! 
 
 


Kommentarer
Karin!

Jag förstår inte riktigt hur anonyma VPA tjänster funkar...jag trodde de var random vilka tunnlar de använde och att de skiftar hela tiden så de int ska gå att hålla koll på "var man är". Isåfall borde den ju logiskt sett skifta till andra än svenska ipadresser(?) ibland(läs ofta) och isf göra att man int kan se på svtplay, eller arbetar de efter ett helt annat system än nationellt baserade servrar(de borde de ju göra, för att de ska funka..)?

OnT: Går de trögt eller snabbt med Anonine? Hur funkar de med att bruka torrents? Vad är skillnaden mellan PPTP och OpenVPA? :S
Och Grattis ;)

Svar: Det är som du säger fast med den tjänsten så tilldelas man bara Svenska ip-adresser. Inte svårare än så, finns oändligt många Svenska ip-adresser att välja på.

Nä, går typ i vanlig hastighet. PPTP är en svagare kryptering (128 bitar) och fungerar på alla enheter medan OpenVPA är en 2048 bitars kryptering och fungerar endast på datorer.
Finns kanske några hackers i Sverige och FRA som med lite tid kan knäcka det, men skulle aldrig bry sig om dig förutom om du är ett hot mot landets säkerhet typ.
En bra 2048 bitars kryptering är i dagsläget helt omöjlig att knäcka, men om du inte har hela hårddisken krypterad i det så finns det ju ingen mening med en så stark kryptering då man bara kan gå in på datorn och se vad du gjort... :)

/Johan
sannaochjohan.blogg.se

2013-11-17 @ 12:09:22





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0