Catching Fire

Underbart bra film. Både jag och Johan tyckte filmen var väldigt, väldigt bra! Den var helt klart obehaglig, ungefär som första filmen, men oj vad bra. Nu vill man bara se sista delen! Jag har läst ungefär halva första boken, jag måste nog läsa klart serien... Är för nyfiken, vill veta hur det slutar!
 
Att se den i IMAX var häftligt. Det var en stor skärm!! Man kunde luta tillbaka stolarna för att man skulle kunna titta högre upp. Det märktes dock att stolarna var till för lite fetare kanadensare... Jag kunde inte få min stol att stanna bakåtlutad, den åkte hela tiden tillbaka för att jag inte la tillräckligt med vikt bakåt. Jag kunde inte heller trycka ifrån med benen då jag inte nådde ner till golvet om stolen var bakåtlutad. Jag har lite ont i nacken nu efteråt, men det var det värt. Johan fick sig ett gott skratt iaf.  
 
 
Se den! 
 


Kommentarer
Kristina

Sanna, skulle du säga att boken - så långt du har läst - är lika bra som filmerna? (även om man såklart aldrig kan jämföra bok och film...) Funderar på om Hunger Games ska bli mitt nästa läsprojekt :)

Svar: Jag tyckte boken var bra, men det var något som gjorde att jag inte blev helt fast i den, kommer inte riktigt ihåg vad det var. Om den var lite seg i början kanske? Jag vet att jag aldrig läste så långt så att spelen hann börja, kanske var därför... Jag läser alltid på kvällen innan jag somnar, men på berghem hade vi ingen sänglampa därför har jag knappt läst på två år... Men nu kanske det går lättare att komma in i den när man har tid att läsa :) Jag tror att böckerna är lika bra som filmerna faktiskt, har hört många säga det, och att dom är väldigt lika. Jag ska nog läsa dom på engelska nu (har väl inget annat val...) och då kanske språket är bättre än i den svenska versionen .
sannaochjohan.blogg.se

2013-11-26 @ 10:11:50





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0