Remembrance Day

Idag är det Remembrance Day här i Canada och det är som en söndag, och en väldigt betydelsefull dag har vi märkt. I ca två veckor har folk gått omkring med röda blommor ute på jackan, ungefär som rosa bandet, för att hedra och minnas Kanadensiska soldater. Vi åkte, dagen till ära, till krigsmuseet som finns här i Calgary för att lära oss lite om Kanadas krigs-historia. Johan tyckte det var väldigt intressant och kunde inte sluta titta på gamla vapen, flygplan och båtar medan jag blev lite less efter ca en timme. Visst tycker jag att det är intressant men jag har inte behovet att behöva veta allt som någonsin har hänt... och jag tycker inte gamla vapen är vackra att titta på. ;) Men det var trevligt!  
 
 
 
Museet var stort och det fanns mycket att titta på! Det var väldigt välgjort, ungefär som krigsmuseet i London. Har dock bara två bilder att bjuda på ;)  
 
 


Kommentarer
Kristina

Hihi Sanna, du tycker väl inte att J. har lätt för att grotta ner sig i detaljer? :-)
(men jag hade nog också kunnat tycka att det där muséet var intressant, om än inte just det tekniska...)

2013-11-13 @ 23:01:40





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0