IKEA

Johan har alltid retat mig för min kärlek till Ikea... Men jag tycker det är så kul att inreda och möblera och vart skulle man annars få samma stora utbud att välja mellan på samma affär? Allt blir så lättöverskådligt. Jag vet att inte alla deras möbler har jättebra kvalite men om man inte väljer det absolut billigaste får man mycket för pengarna tycker jag. Nu när vi ska köpa möbler som vi kanske bara ska ha ett år går Johan med på Ikea (hela jag ler när jag tänker på hur vi ska inreda för att få det hemtrevligt). Det blir även väldigt smidigt att kunna köpa allt vi behöver från soffa till glödlampa på samma affär, istället för att kuta runt på 10-20tals affärer.
 
Nu när vi valde att hyra en billig omöblerad lägenhet skulle vi kunna köpa möbler för nästan 40 000kr innan vi kom upp i samma pris som en möblerad lägenhet skulle kostat oss. På Ikea har jag plockat ihop allt vi behöver för ca 14000kr, och då får vi säng, madrass, soffa, bord, stolar, skrivbord, matta, lampor, bestick, sänglakan... ja allt! Till och med en liten julgran (50cm) att ha i december :) 
 
342 kg... Tur vi kommer hyra en bil! 
 
 
1 Kanadensisk dollar = 6,6kr 
 


Kommentarer
Anonym

Så bra att ni fått lägenhet, det känns skönt för en mormor att veta.Jag kan tänka mig att den blir fin med IKEA-möbler. Hoppas det löser sig på jobbfronten med sen, fast nu när ni fått en så billig lägenhet kanske ni inte behöver jobba.
Kramar

2013-10-22 @ 19:22:06



Jenny

Mycket skruva lär det bli... =)

Svar: Haha ja, men det äre värt :)
sannaochjohan.blogg.se

2013-10-22 @ 22:17:02



Kristina

Lyllo J. att du gillar att inreda, så att han inte behöver tänka så mycket på det :)

2013-10-22 @ 23:31:02





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0