Gatan sopas ren och fin...

...
Gatan sopas ren och fin
av en jättestor maskin
tussilago titta opp
inget kan för våren sätta stopp! 
 
Jag känner att det händer i Luften
Jag ser att det händer på marken
Jag känner att det händer i hela mig! 
Våren är på gång! 
 

En av alla bra barnlåtar jag fortfarande går och nynnar på ibland. Just nu känner vi sådär här i Calgary. Våren är på gång! Idag har det varit strålande sol och +8 grader! Det som är så härligt är att vi vet att det fortfarande är massa snö uppe i bergen och det kommer bara mer och mer medan vi får njuta av vårväder här i storstaden (för här kan man ju ändå inte åka skidor så vad spelar det för roll om det är varmt å skönt här). Nu kan det ju svänga ganska fort här och bli minus 20 och snöstorm om någon dag, men vi njuter ändå när vi får dagar som dessa. 
 
 
Snön börjar smälta bort på vissa ställen. 
 
Johan är som vanligt glad på bild! :) 
 
Strax ska vi åka iväg till Jubilations och få äta god mat och se musikal. Mumsigt! 


Kommentarer
Kristina

Det ser härligt ut! (vi har just nu kring -20)

2014-01-19 @ 23:44:01



Matilda

Den sången du skriver om, vet du hur jag kan hitta den? jag har sjungit den på förskolan jag jobbade på för några år sedan men har svårt att hitta den.
tacksam för svar

/Matilda

Svar: Hej!
Jag har också haft svårt att hitta den! Har googlat på det mesta men hittar den ingen stans. Jag sjöng den i en barnkyrkokör när jag var liten, kanske går den att hitta i någon sångbok för barn? Kanske i någon kristen sångbok? För jag kommer bara ihåg refrängen och en av verserna... Hoppas du hittar den, den är så härlig! :)
sannaochjohan.blogg.se

2014-03-27 @ 19:27:25





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0