Harry Potter - the Exhibition

Igår var en dag i precis min smak! Vi hyrde bil tidigt, tog oss genom Calgarys morgontrafik, kom ut på Highway 2 (Queen Elisabeths II Highway - visste ni att Englands drottning också är drottning i Kanada?) för att ca 3 timmar senare komma fram till Edmonton. I Edmonton finns just nu Harry Potter - the Exhibition, en utställning som är på resande fot och gjorde sitt sista stopp i nordamerika i just Edmonton. På utställningen fanns hur mycket som helst av alla olika kostymer och saker dom använt vid inspelningarna.  Allting var otroligt detaljerat! Böcker, tidningar, kläder, mat/godis, allt! T ex tidningar som dom hade, i filmerna får man kanske se ett tidningsomslag 0,5 sekunder och ändå innehåller den tidningen text och bilder på varje sida som handlar om harry potter -världen! 
 
Ibörjan när man kom in så fick jag även prova sorteringshatten, jag blev vald till gryffindor! (Yeey, dock fick jag säga vilket mitt favorithem var innan... men jag har alltid sett mig som en gryffindorare). Sedan började resan. Vi fick se hogwarts expressen, hagrids stuga, delar av sovrummen, den förbjudna skogen m.m! Tyvärr fick man inte ta bilder.
 
 
 
Det var väldigt väldigt bra gjort! Och häftigt att känna att jag tex såg och rörde i just dom kläderna som skådespelarna haft på sig. Tack mormor och mamma, detta fick bli som en julklapp! 
 
Efter att vi sett klart på utställningen drog vi vidare till nordamerikas största galleria (världens 3e största) som också ligger i Edmonton, hur just Edmonton kan ha en sån stor galleria har vi inte förstått än... Men mer om det i nästa inlägg! 


Kommentarer
Jenny

Åh vad roligt att ni gjorde något sånt här för julklappen! =)Very Nice!

2014-01-22 @ 22:09:00



mormor Nelly

Jag säger detsamma, verkligen roligt att unnade er det här. Kramar!

2014-01-22 @ 23:03:08



Rebecca

Haha neee vad kul!! :D
Gillar att du inleder med "igår var en dag i precis min smak!" :D Då förstår man att det handlar om harry potter ;)
Tur att du blev Gryffindorare! Tänk vad hemskt om du hade blivit vald till Slytherine eller Hufflepuff, hahah. ;D

2014-02-03 @ 04:45:43
URL: http://rebeccainaustralia.blogg.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0