The wizarding world of Harry Potter!

Idag har varit en av dom coolaste dagarna någonsin! Harry Potter världen! När dom kom ut med information för över fem år sedan att dom skulle bygga parken så har jag och Rebecca drömt om att få fara dit! Och idag var vi där! Över 12 timmar gick vi å tittade och åka berg och dalbanor. Fanns så mycket coolt. The forbiden Journey of Harry Potter var bäst enligt mig. Nu är vi helt slut och ska äta lite pizza och sen sova! Hejs! 


Hagrids stuga


Bertie bots bönor i alla smaker




Honungsöl på de tre kvastarna, väldigt gott! 





Just det, måste berätta om när vi gick in på olivanders, då är vi 30 personer där inne i shoppen och olivander ska välja ut en person som han ska hitta den perfekta trollstaven till, då väljer han mig!! Jag fick uppleva samma sak som Harry i filmen. Första staven jag provade gjorde så att jag gjorde sönder en hylla så att massa trollstavar föll omkull, med den andra jag provade blev det massa blixtrar i rummet. Efter det tyckte olivander att jag var en klurig kund men då kom han på det! Han gick och hämtade en trollstav från bakre delen av butiken och direkt när han gav mig den kom en vind och musik och ljus som lyste upp fint - precis som för Harry! Så fick jag min alldeles egna trollstav som valde mig. De ni! :)


Kommentarer
Elina

Cooooooooooolt!!!!!!!!

2014-06-24 @ 07:49:18



elina

fick du trollstaven gratis eller vadå???

Svar: Näe, jag fick betala för den... Men ändå! Jag var den enda som fick en trollstav som hade valt ut mig ;) dom andra valde bara mellan trollstavarna :)
sannaochjohan.blogg.se

2014-06-24 @ 13:58:51



Jenny

Åh.... Så häftigt!

Tua undrar om du kan trolla nu..

Svar: Hahah ja det vore ju coolt! Jag måste nog bara öva lite till ;)
sannaochjohan.blogg.se

2014-06-24 @ 19:02:50



Kristina

Fantastiskt, Sanna - vilken dag!

2014-06-24 @ 21:50:11





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0