Black Prince

Igår fick jag för första gången följa med på en riktig backcountry-tur. Vi åkte till Black prince då Johan känner till det området bra och lavinrisken var väldigt låg där. Ibörjan fick vi knata på genom skogen ca 60-90 minuter för att ta oss till botten av berget där vi skulle åka. Sedan var det ca 30 minuters sick-sackande uppför innan man kunde ta sig ett åk. Första åket var ingen succe men under vårt andra åkt fick i alla fall jag ganska många sköna svängar. Sedan kunde man åka nästan hela vägen ner till bilen igen, det var roligt. Jag börjar få upp ögonen mer och mer för offpist men än så länge slår det inte ett par riktigt sköna carvingsvängar i pisten!
 
Vi hade med kameran men såklart glömde vi minneskortet... Bjuder på en gamal bild på Johan.
 
Innan vi hann starta bilresan hem fick vi uppleva hur det är att försöka få loss en bil med sommardäck som fastnat lite på sidan av vägen... Ingen kul upplevelse, jag har träningsvärk idag efter att knuffat på bilen allt vad jag hade! Tur vi hade vår lavinutrustning med spadar!
 


Kommentarer
Elina

Najs!!!

2014-03-04 @ 21:59:46



Andreas

Avundsjuk på er just nu. Det åket var helt underbart :)

2014-03-05 @ 18:05:42



Kristina

Riktigt najs, men hur sjutton tänker de i Canada kring det med sommar-/vinterdäck? Det är så obegripligt i ett sådant "vinterland"! :p

2014-03-05 @ 21:05:23



christer hellgren

Vi är i Guldyra just nu Elina tog Guld på sprinten vi såg allt på nätet spännande det var med en tånagel!! Puss o kram!

2014-03-06 @ 14:50:49





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0