New York State of Mind

Klockan 10 på morgonen skulle en internetkille komma hit och instalera internet. (vi har beställt från ett nytt företag för att dom gamla krånglade så mycket och våra 6 billiga månader är snart slut). Det började med att han kommer hit kanske 10.30 och tror att han ska reparera internet, att det hade gått sönder på något sätt och sedan har han hållit på ända fram tills nu (kl 12.45) och är inte klar än med att instalera internet. För det andra företaget tog det ca 15 minuter, bara att koppla in och sedan fungerar det, här är det värsta krånglet. Men routern ser i alla fall ut som om den kommer från 2000-talet nu och den har stora antenner så kanske kommer det gå snabbare? Det får vi hoppas. 
 
Idag hade vi andra planer än att sitta här och vänta på honom. Johan har länge haft stora problem med fötterna och benen i sina snowboardpjäxor och ingen pjäxa verkar vara bättre, alla sitter för löst vilket gör det mycket svårt att åka, speciellt i pisten. Han har haft så mycket problem att han nu överväger att skippa snowboarden och gå över till den coola sidan och börja åka skidor/slalom. Idag har han hyrt ett par skidor och pjäxor från hans jobb och vi ska provåka i Calgary Olympic Park. Tur att dom har öppet till kl 21 säger jag bara för nu kommer vi inte komma dit innan kl 14. 
 
 
Vi sitter också och drömmer oss bort till en USA - resa i sommar. Jonas kommer nog hit och sedan åker vi till New York. För mig är Broadway ett måste i New York, jag skulle mest av allt vilja se Wicked eller Mamma Mia och som dom flesta här vet är inte Johan och Jonas några stora musikal-fan... så vi får se hur det blir. En biljett kostar ju ändå ca 500kr (eller mer om man ska ha bra platser!) om man inte hittar några "sista minuten". Och att lägga 500kr på något man inte uppskattar känns ju inte så kul. 
 
Drömresan för mig är att sedan flyga vidare till Florida, Orlando till the wizarding world of Harry Potter! Det har varit min dröm ända sedan dom öppnade nöjesparken. I sommar ska dom även bygga ut den så att både Diagongränden och Hogsmeade (samt Hogwarts) finns, och så får man åka Hogwarts Expressen för att ta sig mellan dom. Fatta coolt! 
 


Kommentarer
elina

Jag kan följa med till harry potter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Hahah ja det har varit kul!!!! :)
sannaochjohan.blogg.se

2014-03-17 @ 20:11:13



Kristina

Åh, Sanna, vad synd att vi kommer över så kort tid och så fel tid - inte när ni ska till USA :(
Jag hade gärna gått på musikal med dig!

2014-03-18 @ 22:26:31



Johanna

Mamma Mia är SÅÅÅ BRA!! Helt klart värd att se! Ett tips är att sitta på övre planet då vi alla där började dansa när de hade sista låtarna när musikalen var över liksom. Så härlig stämning!
Har hört att Wicked också ska vara jättebra, men den har jag inte tagit mig till än ;)

Svar: Åh tack för tipset! :) Det blir nog Mamma Mia för oss då min kompis redan sett Wicked i London.
sannaochjohan.blogg.se

2014-04-07 @ 05:40:33
URL: http://johannasresa.devote.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0