Zombies!!

Jag måste bara ge ett till exempel på hur knasigt det är på mitt jobb. Innan vi öppnar dörrarna har vi oftast en uppvärmningslek eller något för att få upp energin. Tex maffia som jag berättade om. För några dagar sedan körde vi en lek som handlade om zombies. Det var sjukt läskigt och obehagligt. Det började med att två stycken var zombies, vår ljud och ljuskillle släkte all belysning i rummet och satte på värsta obehagliga musiken! Som om man var i en skräckfilm. Det var helt kolsvart och man skulle då akta sig för zombiesarna, för om dom lyckades ta en blev man själv en zombie. Efter ett tag börjar ljuset flimmra och man ser bara små korta sekunder av vart alla är i rummet och helt plötsligt kan en zombie stå precis framför en när ljuset flimmrar till. Leken avslutas när alla har blivigt zombies. Svårt att förklara men sjukt läskig lek. Jag tror att grisleken hade passat perfekt på mitt jobb (när alla står på alla fyra i en ring och man ska nöffa åt varandra, börjar man skratta åker man ut, låter som en väldigt fånig lek men den är sjukt rolig!). 
 
Var bara det jag tänkte säga. Haha. 
 


Kommentarer
Jenny

Haha... Så himla kul! Vilken bra idé med lite lek innan man börjar jobba. Ska se om jag få igenom det på nästa lärarkonferens......

Svar: hahah det vore något!
sannaochjohan.blogg.se

2014-03-22 @ 07:46:56



Anonym

Grisleken blir bra.

2014-03-23 @ 14:12:53



Kristina

Åh hjälp, jag skulle aldrig fixa att jobba efter att ha lekt zombieleken; hellre då grisleken :)

2014-03-23 @ 16:32:59



Rebecca

Så kul att ni leker innan jobbet! Lät ju sjukt läskigt med zombieleken. Då är man ju helt skakis då man börjar jobba! haha

2014-04-09 @ 15:28:01





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0