En haj (hajiajiaj) i poolen!

 
Min nya favoritaffär, COOP (eller co-op). Jag förstår inte varför jag inte gått till den här matäffären tidigare, Johan har varit där flera gånger och jag vet att Karin var där när hon var här och hälsade på. Jag upptäckte den bara för någon månad sedan, trodde det skulle vara som en vanlig mataffär. Men allt är så fint där inne! Det är som om man kommer in på värsta marknaden med små lampor i taket, värsta delikatessdisken, nybakat bröd, frukt och bär m.m. Allt ser så gott ut! Det är säkert lite dyrare än walmart... men man blir ju sugen på att laga mat i alla fall! 
 
 
Idag fyllde dom vår pool med vatten. Måste ju vara ett tecken på att värmen är här för att stanna. Idag hade vi minst 21 grader, jag blev nästan matt av värmen efter ett tag. Blir trevligt när gräset blir helt grönt och alla träd blommar ut! 
 
 
Ikväll satt jag länge och hade känslan av att vi var utomlands. Vi är ju utomlands såklart men det liksom kändes i luften att vi inte var i sverige, vilket jag tyckte var konstigt eftersom att det blir ju sommar och varmt i sverige också, så varför var utomlandskänslan så tydlig? Men sen kom jag på att det var nog för att det blev mörkt ute men var fortfarande varmt. På sommaren i sverige/umeå är det ju ljust på natten och när det är mörka nätter är det ju oftast lite kallare (typ på hösten). På bilden är klockan 21-22 och det är fortfarande T-shirts väder, trots att det är mörkt. Kändes som om man var i turkiet/london/på utomlandsläger någon stans i europa, Härligt värre!  
 


Kommentarer
elina

har ni pool??? Då kan ni ju bada där sen!

2014-05-15 @ 13:04:14



Kristina

Jag blir sjukt impad av poolen - coolt att ha den på gården! Fattar också vad du menar med utlandskänsla, när det är både varmt och mörkt!

2014-05-15 @ 18:37:40



Jenny

Åh så himla mysigt! Ja, tänk att ni är utomlands! =)Kram

2014-05-15 @ 19:42:45



Rebecca

Så himla härligt väder!! :D och vilken fin pool!

2014-05-18 @ 08:45:42



en annan utlänning

impad av poolen? Skulle DU nånsin bada i den mor?! ;) ser ju riktigt burrigt ut med inga löv utslagna!

2014-05-19 @ 22:36:55





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0